streda 6. augusta 2014

]125[

  Od útleho detstva mám v hlave akúsi databázu vzorov. Mramorový vzor obkladačiek v babkinej                                                Dotyk letného dažďa [m]
  kúpeľni, kde každý kus pripomínal ľudskú tvár či zviera; čierny florálny vzor kostolnej dlažby;
  oranžovo-zelené tapety v maminej kuchyni; srdiečkový vzor na posteľnom prádle v detskej izbe;
  vzor mojej krikľavo ružovej peleríny, ktorú som tak veľmi  chcela nosiť do škôlky, ale nikdy mi to
  neprešlo; geometrický vzor nášho červeného tkaného koberca v jedálni; vzor na tanieroch,  ktoré        
  vyzerali ako slnko s lúčmi po obvode; orientálny vzor na predsádke Rozprávok z tisíc a jednej 
  noci...
  A toto je vzor na stenách výťahu. Tým výťahom som v detstve chodila s rodičmi na návštevu
  k  pratete a praujovi. Ten vzor by už upadol do zabudnutia, keby som ho minulý týždeň po
  rokoch znovu neobjavila. Vyvoláva vo mne celý rad tých najpríjemnejších spomienok, ale aj
  smútok za  milovanými príbuznými, ku ktorým ma ten výťah už nikdy nevyvezie.  

  A aj pre toto som od malička posadnutá vzormi - okrem toho, že rozvíjajú fantáziu, viažu
  na seba spomienky. [p]

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára